VR –virtual reality– και videogames – Μέρος 3ο

VR –virtual reality– και videogames – Μέρος 3ο

871
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Εισαγωγή

Εδώ και τρεις βδομάδες μιλάμε για το VR στα videogames. Αυτή την τελευταία φορά θα μιλήσουμε για τις προσπάθειες άλλων πλην των δύο μεγάλων εταιριών των videogames. Καθώς η Nintendo δεν έχει να δώσει κάτι, θα αναφερθούμε στο πώς και γιατί η εταιρία από το Κιότο της Ιαπωνίας δεν θέλει να μπει –ακόμα– στο παιχνίδι αυτό, κάτι περίεργο μετά τις πολύ καλές προτάσεις της Sony και της Microsoft στην τεχνολογία αυτή. Επίσης, θα δούμε τόσο τη συσκευή που τα ξεκίνησε όλα για το μέλλον του VR όσο και μια άλλη πολύ καλή πρόταση.

Η παλιά αποτυχία της Nintendo…

Virtual Boy
Virtual Boy

Η Nintendo έχει φάει το κεφάλι της με τη συγκεκριμένη τεχνολογία, καθώς ήταν η πρώτη εταιρία που προσπάθησε να βγάλει κάτι σαν εικονική πραγματικότητα το έτος 1995 με τη συσκευή Virtual Boy. Τι είναι αυτό, θα ρωτήσετε, και με το δίκιο σας. Η συσκευή αυτή –όπως φαίνεται και στη φωτογραφία– είναι κάτι σαν κάσκα εικονικής πραγματικότητας που φέρνεις τα μάτια σου κοντά και βλέπεις μέσα το παιχνίδι. Συνοδεύεται από δίποδο για να στέκεται και έναν μοχλό για να παίζεις. Το μηχάνημα ήταν ικανό να δημιουργήσει την ψευδαίσθηση στο χρήστη ότι βλέπει βάθος και 3D γραφικά σε μια οθόνη που επέτρεπε την προβολή μονοχρωματικής κόκκινης εικόνας. Το μηχάνημα λανσαρίστηκε με αρκετά υψηλή, για την εποχή, τιμή, τόσο σε Ιαπωνία όσο και Αμερική (τον δρόμο για την Ευρώπη δεν τον βρήκε ποτέ). Μιλάμε για μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες στον κόσμο των videogames, καθώς και της Nintendo, καθώς η συσκευή όχι μόνο δεν έφευγε από τα καταστήματα, αλλά και οι λιγοστοί αγοραστές της ανέφεραν πονοκεφάλους και ναυτίες έπειτα από κάποιο χρονικό διάστημα ενασχόλησης. Αυτό έκανε την εταιρία να σταματήσει την παραγωγή μόλις έξι μήνες μετά την κυκλοφορία του!

…και η σημερινή άρνηση και η φιλοσοφία

Shigeru Miyamoto
Shigeru Miyamoto

Πάμε στο σήμερα: Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια Nintendo που προσπαθεί να πατήσει στα πόδια της μετά την –άδικη κατά τη γνώμη μας– εμπορική αποτυχία του WiiU, να λανσάρει καινούργια κονσόλα, να μπει στον κόσμο των smartphones και των tablets κ.ά. Είναι σαφές ότι η εταιρία αυτή τη στιγμή δεν έχει ούτε το χρόνο ούτε τους πόρους για να ασχοληθεί και με το VR παράλληλα με όλα τα άλλα. Παραθέτουμε δηλώσεις μεγάλων στελεχών της εταιρίας πάνω στο θέμα: Ο Shigeru Miyamoto –ο «πατέρας» του Super Mario, του Legend of Zelda και όχι μόνο– έχει πει: «Έχουμε πειραματιστεί πάνω στην τεχνολογία, παρ’ όλα αυτά είναι κάτι που δεν ταιριάζει με τη φιλοσοφία της εταιρίας μας, που είναι να φτιάχνει παιχνίδια που παίζονται από τον καθένα στο σαλόνι» και συμπληρώνει ο Reggie Fils-Aime, πρόεδρος της εταιρίας στην Αμερική: «Το VR δεν είναι διασκεδαστικό και αποξενώνει τους παίκτες», κάτι που

Reggie Fils-Aime
Reggie Fils-Aime

δεν θέλει η εταιρία, ενώ το χαρακτήρισε ως μια απλή τεχνολογία και τίποτα παραπάνω. Τέλος, έχουμε δηλώσεις πάλι από τον Shigeru Miyamoto στο ίδιο ύφος: «Δεν πιστεύουμε ότι η εικονική πραγματικότητα είναι σε θέση να δώσει αυτό που θέλει η εταιρία στο καταναλωτή της», ωστόσο ο γνωστός δημιουργός πρόσθεσε ότι η Nintendo πειραματίζεται με διάφορες καινούριες τεχνολογίες χωρίς να έχει να ανακοινώσει κάτι ακόμα.

 

 

Η αναγέννηση του VR: Oculus Rift

Oculus Rift VR
Oculus Rift VR

Το Oculus είναι μια συσκευή όπως και το PlayStation VR της Sony, δηλαδή μια κάσκα που μπαίνει στο κεφάλι μας και μας μεταφέρει στον κόσμο του παιχνιδιού, μακριά από την πραγματικότητα. Έχει περάσει από αρκετά στάδια, αναθεωρήσεις, δηλώσεις κ.λπ. μέχρι να ανακοινωθεί κάτι επίσημο όσον αφορά την τιμή, τη διάθεση και τα χαρακτηριστικά της συσκευής. Έτσι, μάθαμε ότι το μηχάνημα θα κυκλοφορήσει τον Μάιο του 2016 σε 20 χώρες για αρχή και μετά σιγά σιγά θα κάνει την εμφάνισή του σε άλλες μέσω συγκεκριμένων καταστημάτων. Όσον αφορά την τιμή του προϊόντος, έχουμε πρόβλημα ως Ευρωπαίοι πολίτες, γιατί αυτό θα πωλείται στην Αμερική στα 599$ αλλά σε εμάς θα έρθει στην τιμή των 699€ (741€ μαζί με τα μεταφορικά)! Η τόσο μεγάλη διαφορά τιμής δεν έχει δικαιολογηθεί ακόμα από την εταιρία. Το πακέτο θα περιλαμβάνει το Oculus Rift, έναν μοχλό του Xbox One (καθώς οι μοχλοί που θα αναπτύξει η εταιρία θα έρθουν στα χέρια μας στο δεύτερο μισό του χρόνου), το Oculus Remote (κάτι σαν μικρό τηλεκοντρόλ) και τα παιχνίδια Lucky’s Tale και Eve:Valkyrie. Τέλος, να αναφέρουμε ότι ο υπολογιστής που θα το σηκώνει, θα πρέπει να έχει τουλάχιστον τα εξής χαρακτηριστικά: Windows 7 και πάνω, επεξεργαστή Intel i5-4590 και πάνω, κάρτα γραφικών NVIDIA GTX 970/ AMD 290 και πάνω, 8GB RAM, HDMI 1.3 και πάνω και τέλος τουλάχιστον τρεις USB 3.0 θύρες. Όπως καταλαβαίνετε, μιλάμε για έναν υπολογιστή με λίγο τσουχτερή τιμή.

HTC + Valve = VIVE:

HTC Vive VR
HTC Vive VR

Το τελευταίο με το οποίο θα καταπιαστούμε στο μεγάλο αυτό αφιέρωμα για το VR και τα games είναι το δημιούργημα της HTC που σε συνεργασία με την Valve και το Steam θα φέρει στην αγορά το Vive. Το μηχάνημα αυτό το πιάσαμε τελευταίο, καθώς είναι η πιο ποιοτική και ακριβή συσκευή από όλα τα VR που έχουν βγει ή θα βγουν στην αγορά, και θα είναι στα χέρια μας από το Απρίλιο του 2016, με τις προαναγγελίες να ξεκινούν στο τέλος του μήνα που διανύουμε. Η ίδια η CEO και συνιδρυτής της HTC, Cher Wang, σε δηλώσεις της στην CES 2016 είπε ότι η εταιρία ρίχνει πλέον περισσότερο βάρος στην VR τεχνολογία παρά στα smartphones της! Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Vive κλέβουν την παράσταση: Οι δύο οθόνες του έχουν ρυθμό ανανέωσης στα 90 frames ανά δευτερόλεπτο, κάτι που δεν κάνουν ούτε οι σημερινές gaming κονσόλες, σε ανάλυση 1080×1200 pixels σε κάθε μάτι, θα έχει στο μπροστινό μέρος μια κάμερα η οποία θα μπορεί, σε συγκεκριμένα παιχνίδια να αναμειγνύει τον πραγματικό με τον εικονικό κόσμο. Αυτά τα νούμερα, εκτός από εντυπωσιακά, είναι ίσως και ο λόγος που μας κάνει να φοβόμαστε ότι το VR headset θα κοστίζει τουλάχιστον πάνω από 800€… Στο πακέτο θα περιλαμβάνονται δύο αισθητήρες laser που θα «βλέπουν» την κίνηση του παίκτη στο χώρο καθώς και τι αντικείμενα και εμπόδια υπάρχουν σε αυτόν και, τέλος, δύο μοχλοί –ένας για κάθε χέρι– για να αλληλεπιδρά ο παίλτης με το εικονικό περιβάλλον. Όλα ακούγονται ωραία, αλλά υπάρχει και κάτι που λέγεται ανταγωνισμός. Το κακό με το συγκεκριμένο προϊόν είναι τόσο η τιμή του όσο και η τιμή των υποπροϊόντων που αυτό θα χρειάζεται για να τρέξει. Σκεφτείτε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα PC που θα πρέπει να κάνει όλα τα πράγματα που το Vive θα δείχνει στις οθόνες του, δηλαδή κάτι που θα κοστίζει τουλάχιστον 1.200-1.400€, ποσό απλησίαστο, καθώς αν αναλογιστείς και το κόστος της συσκευής, όλα μαζί φτάνουν κοντά στα 2.500€!

Επίλογος και μέλλον

Το 2016 φαίνεται ότι θα είναι η χρονιά του VR, με όλα τα συστήματα που μιλήσαμε και αναλύσαμε λίγο ή πολύ σε αυτό και τα προηγούμενα άρθρα, να έρχονται στα χέρια μας. Αν η τεχνολογία αυτή θα αλλάξει το τρόπο που παίζαμε videogames, μένει να το δούμε στο μέλλον. Το μόνο σίγουρο είναι ότι προς το παρόν αυτές οι τεχνολογίες και τα μηχανήματα θα είναι απλησίαστα για τον μέσο Έλληνα και όχι μόνο, εξαιτίας της τιμής τους. Αλλά αν θέλετε τη γνώμη του γράφοντος, είναι πολύ «ψαρωτικά» όλα αυτά, το ίδιο όμως ήταν και το Wii Remote και η τεχνολογία που αυτό έφερε μαζί του στα videogames, στην τελική πάλι με το ίδιο τρόπο παίζουμε παιχνίδια, όπως την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε το μέσο, όποτε δεν νομίζουμε ότι θα αλλάξει κάτι θεαματικά εκτός από το να έχουμε κάτι επιπλέον στη διασκέδασή μας για να παίζουμε κάποια παιχνίδια με διαφορετικό τρόπο. Στην τελική, την οθόνη μας δεν την κουνάει κανένας από το σαλόνι/γραφείο/δωμάτιό μας!the future of VR

2 ΣΧΟΛΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ